keskiviikkona, elokuuta 11, 2010

Feel the touch of tears that fall, they won't fall forever

Olen miettiny mitä teen tämän Qstockin jälkeisen elämän postauksen kanssa ja tulin nyt siihen tulokseen, että rustailen tylsän postauksen ja toivon että se on sillä kuitattu, nee? Kamera ei (luojan kiitos) ollut ikinä missään mukana.

Sunnuntaina jouduin heräämään aamulla junaan ja olin hyperventiloida siinä asemalla odotellessani InterCityäni! :D En oo koskaan ennen kulkenu yksin junalla saati sitten etsinyt oikeaa junaa ja vaunua ja paikkaa itsekseni.. Olin vielä muutaman minuutin myöhässä, pelotti etten ehdi ollenkaan!
Sit hyppäsin junaan ja pääsin onnellisesti oikealle paikalle, konnari hyväksyi mun juniorilipun ja olin iloinen. Vaihdoin Kouvolassa ja taas sama sirkus: pelotti, yliaktivoiduin ja vahingossa ohjasin mummelinkin Joensuun junaan! Onnistuin siinäkin kuitenkin osumaan osoitteeseeni ja jatkoin hermoilua puoliunessa välipalapatukkaa nutustellen.
Lappeenranta oli mun päätepysäkki ja siellä Ajatusvalssin Saila jo odotteli, oli kummallista nähdä vihdoin livenä UOwOU Käytiin tallilla ruokkimassa (siis Saila kävi ja minä toljotin vierestä) pari heppaa ja tutustelin wottapoikiin, koiriin ja perheeseen. Juteltiin vahingossa puoli kuuteen aamulla. Aiheina mm. zombit.

Maanantaina kuljettiin taas junalla Helsinkiin tapaamaan nuorempia kamuja ja oli ihan kiva päivä! Söin kaupungilla hyvän Chiquita-banaanin ja ylimakeeta juustokakkuu :3 Hengailtiin tunti tai pari siellä keskustassa päättöminä ja sitten me päätettiin Mimin ja Lunan kanssa painua Hilun söpöön kämppään.
Oli aurinkoinen päivä ja Saila-täti nesteytti itsensä huonosti, joten joutui makailemaan Hilun lattialla. Onneksipa neiti oli viisas - ja on edelleen - ja joi litroittain vettä ja sulatteli suussaan merisuolaa ja olo parani sen verran ettei tarvinnut taksilla kulkea takaisin. Muutama tunti vietettiin siellä ja illaksi väliaikaiskotiin Sailalle VR'llä.

Tiistai oli kauhun päivä. No eikä, totuus on, että olin ratsastanu tai koskenu hevoseen viimeksi kaks vuotta takaperin ja mun taidot on muutenkiin tosi nollissa. Silti päättäväinen Saila-täti kiikutti mut Winskin selkään ja siellä me köpöteltiin kauniissa maastoissa. Winskille tuli myös kiire ja herra lähti ravaamaan aiheuttaen mulle miltei sydänkohtauksen ja kävipäs se polvillaankin, höpsö kompasteleva otus.. ♥ Jotain me tallilla vielä sählättiin, olisko Saila ruokkinut pollet taas? Käytiin katsomassa kun Winskiä uitti sen omistaja ja voi juku! Se oli ihan kuin horroksesta herännyt iloinen siilipappa! En ollutkaa ennen nähnyt uivaa hevosta. Ei ollut sen kummoisempi näky kuin uiva iso koira, mutta olipahan suloinen tapaus vettä roiskiessaan.
Päivä hengailtiin, datailtiin ja yleisesti juteltiin, illalla mentiin kaupunkiin ja katsomaan leffaa. Mulla vähän naurattaa nyt kirjoittaa, mutta mun mielestä Inception on huonosti nimetty ja roolitettu pätkä, vaikkakin juoneltaan ja toteutukseltaan muuten mainio. Olin vähän pyörällä päästäni kun teatterista ulos kuljin, olihan se jo paikkana hieman erilainen kuin Ivalon ihana Aslak, lisäksi leffa oli hitusen hämmentävä. Aion katsoo ton joskus uudestaan, muutamaankin otteeseen varmaan.

Saapui keskiviikkoaamu ja kotiinlähtö. Oli aika haikeeta kun Sailan isä sanoi "hyviä jatkoja sulle" kuulostaen siltä, että piiloviesti oli "hyvästi". Saila saattoi mut onneksi oikeaan junaan ja jouduin vaihtamaan Kouvolassa ja Kajaanissa. Kouvolan juna tais olla puolisen tuntia myöhässä (en mä tiedä, mä nukuin) niin, että kävelin juuri pysähtyvästä junasta juuri lähtevään junaan ja ehdin. Alkoi tuntua jo aika rutiinilta toi vaihto ja juna ylipäätään, itseasiassa, noihan on ihan kivoja kulkuvälineitä.
Rovaniemellä satoi vettä ja oli kylmä, jouduin oottelemaan bussiani parikymmentä minuuttia. Kotona Ivalossa Elina odotteli mua bussiasemalla hupparin kanssa, onneksi ei tarvinnut kävellä kotiin! Bussikuski nappas meidät vielä siitä kyytiin ja tiputti kotitielle :D
Yhteensä matkustin nätisti 15½ tuntia. On se Suomi pitkä maa ja minä asun korvessa..
Torstaina suuntasin vanhempien ja pikkusiskon kanssa Leville isin serkun häihin. Valokuvaajana mut oli sinne kutsuttu ja onneksi muistin sen kamerankin ottaa.. Torstaina me vaan hengailtiin ja vietettiin sukulaisten kanssa aikaa.
Perjantaina tuli kampaaja aamusta ja siinä me valmistauduttiin, morsian tuli meikkaukseen ja hiustenlaittoon, kävi äitin ja sulhasensa kanssa kuvauksissa ja kirkkoon mentiin. Oli siis tavalliset, muodolliset häät. Jukra Tarjan hääpuku on nätti ♥__♥' (deviantARTissa on mulla yks kuva häistä, voinen laittaa sen tännekin)

Veikko-setä ja Netta. Veikko on tosin mun isän setä, sitä vain kaikki kutsuvat niin.. Netta on isän serkun tyttö.

Lauantaina jatkettiin takas kotiin Ivaloon, viihdyttiin 20 minuuttia ja kiirehdittiin Inariin "hääbileisiin". Siellä olikin lähes koko suku koossa viinien ja vahvempien kera. Sielläkin oli kivaa, äiti oli tehnyt kakun sinne ja se oli ainakii tuplasti parempaa kuin Levillä! Elina oli mulla kaverina ja sinne riensin yöksi. Otin sulhaselta akustisen lainaan, omani tais vähän.. levitä käsiin hetki sitten. Tein myös ostopäätöksen siskon aviomiehen isoveljen kitarasta! En malta odottaa että se söpöläinen saapuu kotiin~

Sunnuntaina levytin rauhallisesti, meillä oli vieraitakin, joille tietysti juttelin koneen lomasta hiljaisesti. Maanantaina kävin kavereiden kanssa leffaillassa, katottiin 8 Mile. Itse tosin jätin leffan kesken ja karkasin kotiin päättelemään sen.

Tiistaina äiti sanoi että lähdetään Ouluun lääkäriin ja niin lähdettiin. Haaparannalle rantauduttiin äidin siskon ja hänen miehensä luo yöksi, sain hyvää ruokaa ja pienessä paniikissa menin nukkumaan. Tai yritin. Äiti oli niin kovaääninen että makasin valveilla vielä viideltäkin..

Keskiviikkona (tänään) lääkärissä ilmoitettiin että kyseessä on chalazion (wikipedia knows everything), joka leikattiin ja olen nyt terve! ..not. Voidetta neljä kertaa päivässä, tipat viis kertaa päivässä, ei silmämeikkiä kahteen päivään eikä piilareita kahteen viikkoon. Kivut voi jatkua viikosta kahteen ja silmä saattaa mennä mustaksi. Mutta onpahan leikattu nyt.

Ei kai tässä enää muuta, sayonara!

NP: Enya - It's in the Rain
Ps. Tää biisi on helmi.

Ei kommentteja: