perjantaina, kesäkuuta 19, 2009

aina läsnä, aina saavuttamaton

Juhannusterveiset hiljaisesta huoneesta! Tosiaan, ei hiiskaustakaan kuulu mistään nurkasta - onpas yksinäistä olla ilman kavereita juhannuksena. Vanhemmatkin on nyt saunassa, pikkusisko taitaa olla toisella koneella joten aika vauhditonta kotielämää täällä vietellään.
Olisi ollut niiin kivaa olla taas sillä tutulla ja turvallisella tyttöporukalla, mutta puolia en saa kiinni [saati sitten että ne tahtoisivat olla meidän kanssa..], pari on ulkomailla ja loput on jossain muualla mökkeilemässä tai muuten vain liian kaukana. Ei sillä, on kivaa olla pitkästä aikaa perheen kesken kotona, vaikka olisihan se vielä kivempaa olla järvellä juuri nyt, mutta isä päivystää ja äidilläkin on vielä töitä.



Juhlin itsekseni kuitenkin juhannusta Truly Black-pussillisen ja kirkkaanväristen vaatteiden [okei hameen] avulla. Huomenna katson pikkusiskon kanssa ihan liikaa animea ja luen One Piecea, toivottavasti jaksaisin sen topin tehdä bindausta varten ;) Lauantai ja sunnuntai on siis pelkkää vapaata ja oleskelua kun kaikki kaveritkin on ties missä muualla, enkä mielelläni viettäisi paria päivää koneen edessä...taas...
Hame - Siskon vanha, kai teetetty
Musta toppi - Kirpparilta, H&M lukee lapussa
Keltainen toppi - Kirpparilta, H&M lapussa
Verkkokukkasukat - Gina Tricot
Vihreät sukkahousut - Gina Tricot



Kyllähän minä olen ehtinyt jo shoppailemaankin ravintolan alakerran piskuisessa liikkeessä. Tällaisen söpölin tunturipöllö-avaimenperän vaihdoin kahteen euroon. Olenkin etsiskellyt sopivaa killutinta laukkuuni ja tuo on niin ihuna että se oli pakko saada (:



Tuosta riskukorusta innostuneena tahdoin saada isomman, näyttävämmän hopeakorun luomaan "varakkaan" ihmisen kuvaa itsestäni. Pakko myöntää että tuo on pienempi ja vaatimattomampi riskukorua, mutta se vain oli upea. 35.10€ upposi tähän, eikä kaduta kun käsityötä ja tuttujen tekemäkin!




Nämä puin yhdessä em. korun kanssa. Rippilahjaksi kuten se riskukorukin, olen pitänyt näitä lähinnä lapintakin kanssa, mutta nyt ne saivat sopivan kaverinkin (:


kaunis tyttö käytävällä kirjaston
haukkaa omenasta raitatossuissaan

sotkutukka laittaa bassokotelon
lukupöytää vasten nojaamaan
on Jaska työtön nykyisin
se laittaa Waltarin
laukkuunsa ja kättään heilauttaa

mä tulin kirjoittamaan rakkauslaulun

en sitä kiinni saa
pakenee ilmaan
riimit runoilijaa kuolevaa
mullon ikävä sua
on ainut rivi jonka valmiiksi mä saan

selaan läpi hyllyt runo-osaston
jos jokin sytyttäis ja leimahtais
aina läsnä, aina saavuttamaton
tämän kerran jonkinlaisen muodon sais

lasta toppatakissaan
raskas äiti komentaa
jos ne sattuis mua katsomaan

mä hymyilisin niille

en sitä kiinni saa
pakenee ilmaan
riimit runoilijaa kuolevaa
mullon ikävä sua
on ainut rivi jonka valmiiksi mä saan

neiti olkaan koputtaa
kohta suljetaan
kello alkaa lyödä kahdeksaa
mä otan bussin töihin postikeskukseen

en sitä kiinni saa
pakenee ilmaan
riimit runoilijaa kuolevaa
mullon ikävä sua
on ainut rivi jonka valmiiksi mä saan

pakenee ilmaan
riimit runoilijaa kuolevaa
mullon ikävä sua

Juha Tapio - Mullon Ikävä Sua

Railakkaan kuplivaa juhannusta, pysykää siveellisinä ja pitäkää hauskaa!

Ei kommentteja: